Zoomorphic anthropomorphic : 4 posters






EN
I created 4 posters with vibrant colors and zoomorphic creatures. This is the first piece. These are explorations of the aesthetic found in preColumbine, Andean cultures.

The simmetry hints to the duality, an important charcteristic of the Andean world. The background in ocntrast, depicts the hills around the capital, populated by the city, developed vertiginously in the second half of the century. The city and the Andean mithology cross their paths in the urban environment, as the capital is redefined by the demographic explosion that has affected many urban cores around the world. and in that redefinition the very idea of belonging to the city dissolves in its heterogeneity: being of Lima means being of any part of Peru. Although the formal mentality of the terms still has to change, the reality already has. But divisions are still part of the city. Are they the common divisions among different society sectors?. or are they something more? 

The exploration of the visual language from these cultures have been a constant in the last century among the artists of Peru, as they were looking for answers to their identity in different ways. Those mottifs have been therefore, analyzed, examined, and morphed an re-morphed many times, among the best-known the works of Fernandeo de Syszlo, who defined an era in the interpretation of these symbols. 
The work of Syszlo has been compared to the one of Rufino Tamayo in Mexico, which whom he has certainly formal relationships. 
Besides, personally, certain wotks from Jose Tola bring to me a certain pathos to these figures of almost lost meaning. The imagery as approached by Jose Tola in his sculptures.




Update: The Canadian-Iranian artist Maziar Ghaderi told me to focus on my experience as a Peruvian in Dubai, as that will be more unique and therefore more meaningful


ES
Creé 4 carteles con colores vibrantes y criaturas zoomorfas. Esta es la primera pieza. Se trata de exploraciones de la estética que se encuentran en las culturas andinas precolombinas. 
Esos motivos, por tanto, han sido analizados, examinados y transformados y remodelados muchas veces, entre las obras más conocidas de Fernandeo de Syszlo, quien marcó una época en la interpretación de estos símbolos. El trabajo de Syszlo ha sido comparado con el de Rufino Tamayo en México, con quien ciertamente tiene relaciones formales. Además, personalmente, ciertas obras de José Tola me aportan cierto patetismo a estas figuras de sentido casi perdido. La imaginería abordada por José Tola en sus esculturas. La simetría insinúa la dualidad, característica importante del mundo andino. El fondo en ocntrast, representa las colinas alrededor de la capital, pobladas por la ciudad, desarrolladas vertiginosamente en la segunda mitad del siglo. La ciudad y la mitología andina se cruzan en el entorno urbano, ya que la capital se redefine por la explosión demográfica que ha afectado a muchos núcleos urbanos de todo el mundo. y en esa redefinición la idea misma de pertenencia a la ciudad se disuelve en su heterogeneidad: ser de Lima significa ser de cualquier parte del Perú. Aunque la mentalidad formal de los términos todavía tiene que cambiar, la realidad ya lo ha hecho. Pero las divisiones siguen siendo parte de la ciudad. ¿Son las divisiones comunes entre diferentes sectores de la sociedad ?. o son algo mas? La exploración del lenguaje visual de estas culturas ha sido una constante en el último siglo entre los artistas del Perú, que buscaban respuestas a su identidad de diferentes formas. Actualización: El artista canadiense-iraní Maziar Ghaderi me dijo que me enfocara en mi experiencia como peruano en Dubai, ya que será más única y, por lo tanto, más significativa

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